Klik op de foto voor meer sfeerfoto's

De spelers van SV Delden werden per touringcar bus naar Hengevelde gereden, uitgezwaaid door een grote schare Delden fans die er op de fiets achteraan reden. Aangevuld met een even zo grote groep fans die de weg naar Hengevelde ook hadden gevonden, was SV Delden goed vertegenwoordigd op het fraaie sportpark ’t Rupertserve.
Delden begon goed aan de wedstrijd en had overwegend balbezit maar uit de eerste aanval van WVV’34, na zo’n 8 minuten spelen was het een WVV’er die met een fraaie omhaal de bal op de paal zag gaan. Dat was het startsein voor de groen-gelen voor een offensief. Uit een hoekschop werd een grote kans hoog overgeschoten en na slap uitverdedigen door de Delden defensie, werd er wederom de mogelijkheid geboden om te scoren, maar de voorhoede van WVV stond niet scherp genoeg. WVV schuwde het fysieke niet in de duels, maar de leidsman zat er strak bovenop. Na zo’n 25 minuten spelen had een fraaie combi tussen de Wold broertjes een beter lot verdiend. Aan de andere zijde kopte WVV van dichtbij over, uit wederom een hoekschop. Na 37 minuten spelen brak Delden snel uit, leverde Matay Akfidan een heerlijke dieptepass af op Scott Wold en die werd onreglementair onderuit gehaald. Dat buitenkansje liet Sven Lutke Willink vanaf de 11-meter stip zich niet ontgaan en zo leidde Delden verrassend met 0-1. Amper bekomen van de schrik, lag 2 minuten later de bal wederom achter de WVV doelman. Een vrije trap werd voor gekruld en het was Scott Wold die van dichtbij z’n hoofd er tegen aan zette. Diezelfde Scott Wold werd vlak voor rust wederom onreglementair van de bal gezet, maar de scheidsrechter vond een 2e penalty wellicht iets te veel van het goede.
Direct na rust wederom een grote kans voor WVV. Helaas na een paar minuten spelen viel de aanvoerder van WVV met een – op het oog – zware knieblessure uit. Dat was zeker een gemis voor de Hengeveldenaren. Delden was effectief en razendsnel in de counters. De wedstrijd was redelijk in evenwicht en daar waar WVV gevaarlijk werd, stond de verdediging van Delden prima opgesteld, met een sterk optreden van met name Doeke Brandt en Matay Akfidan. Rond de 75ste minuut een wederom vlotte counter, via Christiaan Vreriks kwam de bal in de zestien bij Scott Wold die zich tegen de verdedigers aan positioneerde en de bal door de benen van de doelman kreeg 0-3. Delden speelde volwassen en controleerde de wedstrijd. Sven Lutke Willink had de 0-4 op de schoen, na een mooie voorzet over rechts, maar trof geen doel. Een paar minuten later deed de beste man op het veld, Scott Wold dat wel. Van zo’n 25 meter haalde hij verwoestend uit en zag de bal in de kruising verdwijnen.
WVV gaf niet op en de ingebrachte wissels zorgden voor de ere treffer. Tom Oonk bestreek de hele linkerkant, leverde de bal af bij Colin Verberne en die zag zijn inzet nog net gepareerd, anders had de Beckumer in één van z’n laatste wedstrijden voor de SV Delden zich zelf nog een mooi cadeau kunnen geven. Vlak voor het eindsignaal was WVV nog wederom gevaarlijk, maar de kopbal werd door een prachtige reflex van doelman Twan Eijssink over getikt.
Gastheer WVV had het, na de wedstrijd prima voor elkaar. Met een zangertje erbij, was het goed vertoeven langs de kant. De goede sfeer en het wederzijds respect tussen de beide clubs was zichtbaar.
SV Delden eindigt door deze uitstekende team prestatie op de 2e plaats in de 3e klasse en dat in haar 1ste seizoen. Op zondag 9 juni zal het in een thuisduel de winnaar ontvangen van het duel op 2 juni tussen WVV’34 en VDZ uit Arnhem.

Wegdamnieuws was ook aanwezig en heeft een mooie fotoreportage gemaakt van de wedstrijd en de gemoedelijke derde helft. Klik hier