klik op de foto voor meer foto's

SV Delden strandt in halve finale nacompetitie en verliest na strafschoppen van WVV'34.

SV Delden is er niet in geslaagd de finale te halen van de nacompetitie, voor promotie naar de 2e klasse.
Na 90 minuten voetbal en een doelpuntloze verlenging, ging het na strafschoppen onderuit tegen de ploeg uit Hengevelde.

Het was geenzins een aantrekkelijke wedstrijd en zeker niet in vergelijking met het duel van twee weken geleden. WVV speelde compact en verdedigend en pas na 13 minuten spelen was er iets van een aanval van Delden zijde te zien. Vlak daarna een heerlijke dieptepass tussen de broertjes Wold, waar Sven de bal net niet goed genoeg mee kon nemen. Halverwege de eerste helft pas de eerste aanval van WVV. Na 26 minuten spelen had WVV'er Jaafil de 0-1 op de schoen, maar doelman Twan Eijssink pareerde prima.
Uit de daarop volgende hoekschoep was SV Delden supersnel in de counter, maar ditmaal was het Sven Lutke Willink die in de afronding de bal net niet goed genoeg mee kon nemen. Een slechte terugspeelbal zorgde nog voor een kans aan WVV zijde, maar het was wederom Twan Eijssink die z'n doel goed verdedigde.
SV Delden was niet bij machte om door te breken en met de geringe kansen werd te weinig gedaan. Voor de neutrale toeschouwer was er langs het veld meer spektakel en gezelligheid.

Na de rust hetzelfde spelbeeld. Delden had overwegend balbezit, maar bracht te weinig. In de 54ste minuut profiteerde Gijs Pierik van slap verdedigend werk aan Delden zijde en schoot de 0-1 binnen. Het wedstrijdplan van de WVV trainer werd aanzienlijk beter uitgevoerd en hij had z'n huiswerk gedaan. Vijf minuten voor het einde gaf een afstandsschot van Scott Wold nog iets reuring, maar daar was dan ook alles wel mee gezegd. Even leek de vlam nog in de pan te slaan, na wat pittige overtredingen. Dat uit de kluts na een hoge bal, aanvoerder Sven Lutke Willink, in de absolute slotseconden de 1-1 tegen de touwen kopte, bracht een stevige ontlading los en gaf de Delden supporters hoop.

De ploegen mochten nog eens 2x15 minuten verlengen. Vooral in de 1ste helft was het eenrichtingsverkeer en kwam WVV niet op de helft van SV Delden. In de 96ste minuut hield iedereen de adem in. De inzet van Scott Wold verdween echter langs de verkeerde kant van de paal. Na 99 minuten spelen een schot van Matay Akdifan wat via diverse benen op de lat kwam. De 2e helft van de verlenging was van een matige kwaliteit. De strijd eiste z'n tol en van goed voetbal was geen sprake meer.

Strafschoppen moesten er genomen worden. Na 3 succesvolle pogingen van beide zijden kwam de 4e van WVV op de lat. Sven Wold schoot Delden op voorsprong, maar na de 5e treffer van WVV, ging de 5e van SV Delden helaas naast. De 6e van WVV was raak en de 6e van Delden ging hoog over. Voor SV Delden is er geen man over boord. Volgend seizoen weer in de 3e klasse, waar ze dit seizoen hebben aangetoond, goed mee te komen. WVV speelt zondag 16 juni op neutraal terrein de finale tegen SDOUC uit Ulft.