Door zaterdag 12 december ook de laatste competitiewedstrijd te winnen is SV Delden F1 ongeslagen kampioen geworden in de najaarscompetitie en kon er een geweldig kampioenfeestje gevierd worden.Na de winst vorige week tegen Haaksbergen F1 waren de voorbereidingen al getroffen voor een kampioensfeestje. Om daadwerkelijk kampioen te worden moest er eerst nog wel minimaal 1 punt gepakt worden bij Oranje Nassau F5. Als aanmoediging werd het team in Delden al uitgezwaaid met spandoeken en hadden vele supporters zich verzameld langs het veld.

De jongens van SV Delden begonnen direct fel aan de wedstrijd, wat al snel tot de 0-1 leidde. Oranje Nassau gaf zich echter niet zomaar gewonnen en vocht zich goed in de wedstrijd. Toch was het SV Delden die opnieuw scoorde. Tijdens de rust stond er 0 -4 op het scorebord en kregen de voetballers het advies mee om vooral ook te genieten van deze wedstrijd. En genieten deden ze: de ene vloeiende aanval volgde op de andere en bij een eindstand van 0 – 11 kon dan eindelijk het kampioenschap gevierd worden!  De jongens vlogen elkaar enthousiast in de armen en bedankten als echte vedettes het meegereisde publiek, die met spandoek, (kinder) champagne en confetti het feest compleet maakten. Gekleed in mooie kampioenshirts werd de terugreis begonnen en luid claxonnerend door Delden kwamen ze aan op De Mors. Daar werd eerst in voetbaltenue gedoucht, waarbij de leiders nog net de natte dans konden ontspringen. Toen was het tijd voor de huldiging met medailles in de kantine, waarna de heerlijke kampioenstaart kon worden aangesneden.

Na het verorberen van een patatje met een frikandel kon het team zich naar de prachtig versierde blauw-gele huifkar begeven voor een ereronde door Delden. Het rondje door Delden was voor de jongens een feest op zich en er werd dan ook vol op mee gedanst en gezongen met de muziek. Eén voor één werden de voetballers, moe maar voldaan, met de huifkar thuisgebracht.

SV Delden F1 heeft een geweldig teamprestatie neer gezet: alle 9 competitie wedstrijden werden gewonnen! Er zijn hierbij maar liefst 70 doelpunten gemaakt en, het meest opvallende, slechts 3 tegendoelpunten geïncasseerd. Met zulke goede cijfers wordt het tijd om de overstap de maken van de 4e naar 2e klasse. Na de winterstop wacht dus een mooie uitdaging voor dit team, maar als ze de goede lijn blijven doortrekken moet het lukken om er een goede en vooral leuke voorjaarscompetitie van te maken.

Het kampioensteam bestaat (in alfabetische volgorde) uit: Daniel Pot, Hugo van der Kolk, Jan Willem Oude Heuvel, Jelmer Boensma, Koen Geerdink, Lars Brusse, Pepijn van Egmond, Stijn Blokhuis en Sven Koehl. De trotse leiding bestaat uit trainer René Geerdink en leider Peter Brusse.