Rood Zwart en SV Delden zijn eruit. De twee voetbalverenigingen zijn tot een akkoord gekomen over de voorwaarden voor samenwerking op het gebied van meisjes- en vrouwenvoetbal. Het sein voor de oprichting van de combinatie-vereniging voor vrouwenvoetbal in Delden staat daarmee nu definitief op groen. Met ingang van september zullen de Deldense vrouwen en meisjes van 11 jaar en ouder gezamenlijk deelnemen aan de competitie. Onder een eigen naam, SVO Twickel, en in een eigen tenue, blauw met zwart.

Maandag 17 juli hebben bestuursleden van VV Rood Zwart en van SV Delden samen vergaderd over de conceptovereenkomst die de werkgroep Vrouwenvoetbal Delden de afgelopen maanden heeft voorbereid. Tot tevredenheid van alle betrokkenen was er aan het eind van de avond witte rook en konden Robert Ros en Hans van Laarhoven, de voorzitters van Rood Zwart en van SV Delden, en Binne Visser, de voorzitter van de werkgroep, elkaar de hand drukken.

"Wie had dit een paar jaar geleden kunnen denken?" zo beschreef Ros het bereikte resultaat. "Het is goed dat Rood Zwart en SV Delden beide het belang van samenwerking onderschrijven." Van Laarhoven is het hier mee eens: "Voor de continuïteit van het vrouwen- en meisjesvoetbal is dit cruciaal. Ik verwacht dat we hiermee het vrouwenvoetbal in Delden echt een 'boost' kunnen geven."

Voor de werkgroep onder leiding van Binne Visser betekent dit dat de voorbereidingen op het nieuwe seizoen in volle vaart kunnen worden voortgezet. "Met deze overeenkomst zijn we precies op tijd om de nieuwe wedstrijdtenues voor de zeven vrouwen- en meisjesteams te bestellen. Als alles volgens plan verloopt kunnen we de bekerwedstrijden in het eerste weekend van september spelen in de blauw-zwarte shirts van SVO Twickel." Daarnaast zal de werkgroep de komende weken de gemaakte afspraken tussen beide besturen vastleggen in een definitieve samenwerkingsovereenkomst. "Voor de officiële bekrachtiging van de samenwerking, door de ondertekening van de overeenkomst bij de notaris, zullen we na de zomervakantie een geschikt moment kiezen."