klik op de foto voor meer foto's

Sporten en gezondheid gaan over het algemeen hand in hand. Bij SV Delden hebben we naast sportieve gezelligheid, ook gezondheid hoog in het vaandel staan. Echter, soms slaat het noodlot toe. Je hoopt een cursus reanimatie nooit nodig te hebben, maar de werkelijkheid leert ons dat dit helaas soms anders is. Om op zo'n moment zo goed mogelijke zorg te kunnen verlenen, is het erg belangrijk dat zoveel mogelijk mensen weten wat ze moeten doen.

Om het volgen van een cursus basisreanimatie en AED zo makkelijk mogelijk te maken, is vanuit de vereniging geinventariseerd of hier behoefte aan zou zijn. De animo bleek overweldigend. Liefst 25 leden hebben, verspreid over 3 avonden, een cursus basisreanimatie en AED gevolgd in ons clubhuis. Dit alles onder de vlag van Hart voor Delden en de bezielende leiding van de beide instructeurs, Peter Leemreize en Ton de Witte.

Na een kop koffie werd eerst het belang van de burgerhulpverlening en in het bijzonder het nut van Hart voor Delden uitgelegd. Daarna gingen onze leden in groepjes aan de slag met de theorie en natuurlijk het aanleren van de handelingen die nodig zijn bij een calamiteit als een acute hartstilstand. Aan het eind van de avonden bleek dat iedereen geslaagd was voor zijn reanimatiecursus.

Wij als SV Delden zijn de stichting Hart voor Delden erg dankbaar dat zij speciaal voor onze leden 3 avonden hebben georganiseerd in ons clubhuis. Hierom, maar ook vanwege het belang van deze stichting voor heel Delden en het feit dat onderhoud aan de AED's een kostbare zaak is, heeft SV Delden een donatie van €250 gedaan aan Hart voor Delden.