SVO Twickel MO19-1 speelde op zaterdag 1 juni de bekerfinale tegen De Treffers op neutraal terrein in Wezep. Na een prima seizoen in de hoofdklasse was het de Deldense meiden ook gelukt om de bekerwedstrijden te winnen. Zodoende mochten ze op deze zeer warme zaterdag aantreden en reisde een flinke delegatie uit Delden af naar Wezep. Het zou zeker geen makkelijke pot worden, de tegenstander was namelijk zeer overtuigd kampioen in hun competitie geworden.

Het waren dan ook de meiden uit Groesbeek die de eerste goal maakten. Een zeer sterke aanval en een goed opkomend middenveld zou het de Deldense meiden moeilijk gaan maken. Niet lang na de eerste goal zorgde SVO Twickel voor de aansluiting door een prima actie van Noa Delil.

Vlak na de gelijkmaker kwam centrale verdedigster Daphne Veldhuis lelijk ten val na een duel met de spits. Hierbij viel ze hard op haar hoofd en schouder. Het bleek goed mis en ze moest met de ambulance worden afgevoerd naar het ziekenhuis in Zwolle. Ze bleek een gebroken sleutelbeen en hersenschudding te hebben opgelopen. Een flinke domper voor de meiden van SVO Twickel.

De meiden moesten verder zonder de zeer belangrijke rots in de branding achterin. Dit bleek meteen al een aderlating want De Treffers wisten meteen te scoren uit een sterk genomen hoekschop. Ruststand 1-2.

Na de rust waren beide teams erop gebrand om te laten zien wat ze waard waren. Fleur Rijgwart had de plek ingenomen centraal achterin en samen met haar verdediging hield ze de boel achterin goed op slot. Ook keepster Anne Horstman speelde een voortreffelijke wedstrijd en wist op belangrijke momenten SVO Twickel overeind te houden. Toch waren het de meiden uit Groesbeek die na rust het eerste doelpunt maakten: 1-3.

De Deldense meiden lieten het er niet bij zitten en beide teams bleven aan elkaar gewaagd. Zo was er na een prima actie een goed schot van aanvoerster Charlotte Weers die voor de aansluiting zorgde. Ook spits Lieke Diepenmaat speelde een prima wedstrijd en wist nog twee keer de bal in het net van de tegenstanders te krijgen. Haar eerste doelpunt kon ze goed afronden na een prima voorzet van Nynke Visser over de rechterkant. Bij haar tweede goal was de keepster van De Treffers te ver uit haar goal gekomen wat prima opgemerkt was door de Deldense spits. Vier prachtige goals van SVO Twickel waren helaas niet genoeg. De Treffers deden hun naam eer aan en wisten twee keer vaker te scoren. Eindstand 4-6 na een prima en sportieve wedstrijd waarbij de meiden van SVO Twickel hebben laten zien wat ze waard waren.