JO19-1 is er maar druk mee, vorige week aan de bak tegen het roemruchte Delden Drei en dit weekend een nieuwe tegenstander in JO17-1. Laatstgenoemde elftal had er ook al enkele potjes op zitten de laatste tijd, o.a. gemixed tegen JO15-1 en tegen de dames van SVO Twickel MO19-1 en Dames 1. Afgelopen zaterdag speelden de teams van trainers Roy Belt en Gerrit Naafs tegen elkaar. Bij JO17 was keeper Jordy Spikkert geblesseerd en deed Bent Eijsink als stand-in mee. JO19 speelde met gastspelers Nick Stokkentreeff en keeper Gijs van Assema.

De wedstrijd begon direct fanatiek, vooral van JO17 kant. De B-jongens wilden zich duidelijk niet laten overlopen. Zo was er regelmatig een Ter Keurs familietwist, waarbij Jesper zich de kaas niet van het brood liet eten door oudere neef Thijmen. En JO19 aanvoerder Brad Heuten had de handen vol aan z’n Deldenerbroekse moaties, een sportieve strijd, mooi om te zien!

Warempel kwamen de “jonkies” op voorsprong na een foutje van de keeper van JO19. Dit zou niet lang duren was het gevoel, maar het duurde tot vlak voor rust alvorens de terechte 1-1 viel. Het was duidelijk: JO17 verkocht z’n huid duur vandaag. Dit bleef ook zo in de 2e helft, waarbij Nick het JO17 team kwam versterken. Dit kwam de wedstrijd ten goede, want zo bleven de teams qua kracht redelijk in evenwicht. Toch sloeg de vermoeidheid bij de B-jongens logischerwijs toe naar het eind van de wedstrijd, JO19 kreeg enkele goede kansen maar scoorde niet. Integendeel, JO17 kwam weer op voorsprong uit een snelle tegenstoot. Even later was het al weer 2-2, een mooie goal van het “worstelpeerd” van JO19: Thijmen t.K. Al met al een wellicht verrassende maar terechte uitslag van een levendig potje, waarbij de meeste kansen zonder meer voor de JO19 boys waren en het betere combinatiespel van JO17 zijde kwam.

Ze zijn al genoemd: Delden Drei. Misschien leuk om een keer een vriendschappelijke wedstrijd tussen hun en JO17-1 te spelen? Wordt vervolgd...