SV Delden heeft in de tweede Deldense derby van het seizoen aan het langste eind getrokken. De ploeg van trainer Rob Bakker won op een goed gevuld sportpark Scheetheuvel met 1-3. Halverwege stond er een 1-2 stand op het scorebord.

De ploegen waren in de openingsfase goed aan elkaar gewaagd. Delden was wel wat comfortabeler aan de bal, maar Rood Zwart bleef aanvankelijk makkelijk op de been. Na ruim een kwartier ontbrandde het duel. De bezoekers namen via Scott Wold de leiding en wisten ook door te drukken. Een aantal minuten later lag de bal opnieuw achter de doelman van Rood Zwart. Dit keer was het Colin Verberne die scoorde.

In de 36e minuut besliste Delden het duel al bijna, maar een afstandsschot spatte uiteen op de paal. Een onbesuisde ingreep van een SV Delden verdediger, leverde Rood Zwart vlak voor de pauze een prachtige mogelijkheid terug te keren in de wedstrijd. De toegekende strafschop werd prima langs de doelman geschoten. De ploegen ging rusten met een 1-2 stand.

Na de pauze werd er door beide ploegen geknokt, maar dat kwam het spel niet ten goede. SV Delden hoefde niet en wachtte rustig af en Rood Zwart was niet bij machte om echt gevaarlijk te worden. In de 70e minuut viel de 1-3. Na goed doorzetten op recht werd de bal voor het doel gebracht en kon worden binnengegleden door Colin Verberne.

Rood Zwart werd hierna nog gevaarlijk uit een vrije bal en even later leek een Rood Zwart speler op de doelman van Delden af te kunnen. Onderweg werd hij gehinderd waardoor het nooit tot een kans kwam. De scheidsrechter vond het geen overtreding en liet doorspelen. Voor trainer Christian Noppers was het de druppel en hij mocht na een korte discussie met de scheidsrechter inrukken met rood. In de rommelige slotminuten werd er niet meer gescoord. Eindstand: 1-3.