SV Delden is op zondag voor de derde keer dit seizoen tegen puntverlies aangelopen. Lang leek er in het uitduel met de Tubanters geen vuiltje aan de lucht voor de mannen van Rob Bakker. In een hectische slotfase werd echter een comfortabele voorsprong uit handen gegeven. Eindstand: 2-2.

Het puntverlies is een streep door de rekening van Delden, dat bij een zege volgende week (officieus) kampioen had kunnen worden. Dat kan nog steeds, maar daar is dan wel een eigen zege en puntverlies van UDI en Rood Zwart voor nodig. Mocht UDI verliezen en Rood Zwart punten laten liggen, is Delden volgende week officieel zeker van het kampioenschap. Met nog vier duels te gaan is dan het gat niet meer te overbruggen.

SV Delden kende een hachelijk moment voor het eigen doel in de eerste minuten van de wedstrijd in Enschede, maar pakte daarna snel de controle. Na 20 minuten spelen viel ook de fraaie en verdiende 0-1 door Sven Lutke Willink. Delden drukte daarna door en kreeg nog een hand vol goede mogelijkheden om voor de pauze de wedstrijd in het slot te gooien. Net als vaker de afgelopen weken, vallen de doelpunten echter niet zo makkelijk als eerder dit seizoen. Ruststand: 0-1.

Na de pauze ging Delden verder waar het gebleven was en kon een tweede treffer eigenlijk niet uitblijven. Dat bleek ook zo te zijn toen Jesse Beukert in de 60e minuut de 0-2 tegen de touwen werkte. Niet veel later trof de aanvaller ook nog de paal uit een vrije trap. Het was wachten op meer Deldense treffers, maar een ondanks een aantal uitstekende kansen, waarbij spelers konden doorlopen op de doelman van De Tubanters, bleef de 0-3 uit.

Het zouden dure missers blijken. Tot een kwartier voor tijd was de thuisploeg nauwelijks gevaarlijk geweest en had de Delden-doelman zich nog niet hoeven inspannen. Uit het niets lag echter de aansluitingstreffer in het Deldense doel. Het gaf de ploeg uit Enschede een boost en Delden werd ineens teruggedrongen op eigen helft. De ploeg van Rob Bakker had moeite de bal in de ploeg te houden en De Tubanters voerde de druk verder op. Het leidde met nog een paar minuten op de klok tot de 2-2. Dat bleek ook de einduitslag te zijn.

Kampioenskoorts

Nu de kampioenskoorts langzaamaan toeneemt, krijgen we ook veel vragen over eventuele sfeeracties tijdens de komende wedstrijden. Om een en ander te kunnen coördineren willen we jullie vragen contact op te nemen met Janny Lutke Willink als je iets wilt organiseren. Je kunt haar bereiken op tel nr 06-20556246.

Namens bestuur SV Delden, Carmen Brinkcate