Introductie spelervolgsysteem

Met ingang van dit seizoen zullen we bij de jeugd van SV Delden gaan werken met een spelervolgsysteem. Dit systeem is door de technische commissie geïntroduceerd om structuur aan te brengen in de ontwikkeling van de jeugdspelers, om de opgebouwde kennis over de spelers vast te leggen en om de overdracht van deze kennis, tussen verschillende trainers in opeenvolgende seizoenen, beter te laten verlopen.

De afgelopen jaren is SV Delden snel gegroeid, de leden blijven toestromen. Om het voetbaltechnische aspect nog beter vorm te geven, is begin 2015 een technische commissie opgericht. Deze commissie geeft adviezen op voetbaltechnisch gebied en moet zorg dragen voor een beter functioneren van het voetbaltechnisch gedeelte van de vereniging, zowel bij de senioren als bij de jeugd.

De technische commissie heeft de afgelopen weken gewerkt aan een spelervolgsysteem. Dit systeem wordt bij SV Delden geïntroduceerd om structuur aan te brengen in de ontwikkeling van spelers. Spelers worden gevolgd op leeftijdsspecifieke kenmerken, verdeeld in vier hoofdgebieden: technisch, tactisch, fysiek en persoonlijkheid.

De belangrijkste doelstelling van het systeem is inzicht te krijgen in welke speler waar goed in is, waar nog verbeterd kan worden en waar per individu rekening mee gehouden moet worden. Door de trainingen aan te passen kan ingespeeld worden op de behoeften van de speler en daardoor kan hij/zij zich elk seizoen optimaal blijven ontwikkelen.

De technische commissie van SV Delden heeft gekozen voor een spelervolgsysteem waarmee de opgebouwde kennis over de spelers eenvoudig kan worden vastgelegd en waarmee deze kennis, tussen verschillende trainers in opeenvolgende seizoenen, gemakkelijk kan worden overgedragen. Op deze manier kan een (nieuwe) trainer snel en eenvoudig een goede indruk krijgen van zijn spelers.

Voor vragen of opmerkingen over het spelervolgsysteem, kunt u zich richten tot de jeugdcoördinatoren in de technische commissie.